Przed pojawieniem się marketingu internetowego, trudno było nadać klasycznemu bannerowi, czy reklamie rozsyłanej drogą pocztową, szerszy zasięg lokalny czy wręcz globalny. Niewątpliwym atutem reklamy w sieci, oraz innych elementów marketingu internetowego, jest więc szeroki zasięg, a tym samym, zwiększenie ilości potencjalnych odbiorców i możliwość skutecznego dotarcia do szerszej grupy docelowej.

Warto też zauważyć, że sieć daje możliwość niezwykle szybkiego kontaktu z potencjalnym odbiorcą komunikatu, a bezpośredniość i interaktywność tej komunikacji pozwalają na szybką odpowiedź ze strony konsumenta, w postaci wysłania zapytania, czy złożenia zamówienia na stronie reklamodawcy. Trzecią cechą in plus jest, niewątpliwie cena działań marketingowych w Internecie – reklama w sieci, w zestawieniu z kosztami reklamy telewizyjnej czy prasowej w pismach luksusowych i branżowych, jest stosunkowo tania. W rezultacie, nawet małe, niszowe sklepy, mogą pozwolić sobie na działania w zakresie marketingu internetowego.

To, co niewątpliwie podnosi atrakcyjność marketingu internetowego, to szybki dostęp do zarządzania treścią i formą publikowanej reklamy, a także jej ogólnodostępność (globalność).

Reklama w sieci może być naprawdę skuteczna, gdyż z natury jest modalna i elastyczna, co oznacza w praktyce, iż jej kontent zostaje dostosowany do stron internetowych, a całość działań, jest „szyta na miarę”, nie obciążając reklamodawcy nadmiernymi kosztami. Posiadając podstawową wiedzę i umiejętności z zakresu praktycznego marketingu internetowego, przedsiębiorca może sam spróbować zmierzyć się z Google AdWords, czy Yahoo! Search Marketing, podejmując próbę opublikowania swoich treści reklamowych na wybranych stronach lub w bezpośrednim sąsiedztwie wyników wyszukiwania słów kluczy.