Marketing internetowy umożliwia prowadzenie kampanii promocyjnej produktów. Dobór odpowiednich środków jest niezmiernie ważny, gdyż nie wszystkie z nich są odpowiednie dla wybranych artykułów.

Marketing w Internecie wyróżnia trzy główne kategorie praktyk promocyjnych: promocję uzupełniającą, marketing bezpośredni oraz public relations.

Celem promocji uzupełniającej jest bezpośredni wpływ na decyzję zakupu. Marketing internetowy wykorzystuje bogactwo technik promocji: kupony, bezpłatne próbki, obniżki cen i konkursy. Są to przede wszystkim zachęty do odwiedzenia witryn WWW oraz dokonania zakupu. Skuteczny marketing w Internecie umiejętnie wykorzystuje te narzędzia, prowadząc do znacznego wzrostu świadomości marki oraz nakłonienia potencjalnych klientów do dokonania zakupu.

Kolejnym środkiem promocji jest marketing bezpośredni. Jedna z najskuteczniejszych technik promocyjnych wykorzystywanych przez marketing w Internecie wyróżnia się niepublicznym charakterem, dopasowaniem do klienta oraz aktualnością. Doskonałym narzędziem marketingu bezpośredniego jest poczta elektroniczna. Marketing internetowy często wykorzystuje tzw. newsletter – przekaz reklamowy dla osób, które wyraziły na to chęć (są zasubskrybowane). W ten sposób marketing w Internecie zapewnia stały kontakt z firmą, buduje lojalność oraz zwiększa liczbę odwiedzin witryny internetowej firmy.

Marketing internetowy w działaniach public relations obejmuje szereg innych taktyk mających na celu umożliwienie interakcji społecznej: prowadzenie komunikacji wewnętrznej oraz komunikacji z mediami, sponsoring wydarzeń, a także tworzenie narzędzi interakcji społecznej takich jak kartki internetowe, gry i chat rooms. Dzięki tym technikom marketing w Internecie umożliwia zawiązanie pewnej relacji między klientem a marką.